
93 kilometrelik Yenikapı-Bursa hattında 45 liraya yolcu taşırken 41 kilometrelik hatta 93 liralık ücret alan İDO işletmesine bir tepkide Doğru Yol Partisi İl Başkanı Ahmet Özsümer’den geldi.
Yakup Koçal döneminde belediye başkan Yardımcılığı yapan Özsümer , İDO’nun Yalova’ya Taahhüt ettiği şeyleri yerine getirmeyerek, Yalova halkına milyonlarca lira zarar verdiğini iddia ederek ilginç açıklamalarda bulundu.
Özsümer,İDO İstanbul Belediyesine ait iken (İbrahim Uzun döneminde)Yalova da kullandığı iskeleler için her ay 10 bin dolar kira ödediğini söyledi.
Üst Kullanım hakkını Milli Emlak’tan aldığı için bu bedeli her ay tahsil eden Yalova belediyesi Barbaros Binicioğlu döneminde Yalova’nın menfaatine bir anlaşma yaptı. Özelleşen İDO Cumhuriyet Meydanından Şu anki Araştırma yanındaki iskeleye kadar alanı yasalara uygun şekilde doldurup üstündeki düzenlemeyi yapmayı taahhüt ettiğini iddia eden Özsümer,İDO’nun bu taahhüdü tam olarak yapmadığını iddia etti.
DOLGU YÖNETMELİĞİNE UYMADI
Özsümer “Bu dolgu alanın dolgusu sırasında önce Taşların dolgu alanına konması, daha sonra havuz haline gelen kısımların kayalarla doldurulması gerekirken İDO önce moloz ve toprakları koydu. Kayalar siper edilmediği için dalgalar dolgu alanını denize çekmeye başladı. Defalarca ikaz yapılmasına rağmen eksikleri Yalova belediyesi milyonlar harcayarak yapmak zorunda kaldı. Dolgu alanı üstündeki işlerde yapılmayınca onu da belediye yapmak zorunda kaldı. Sadece eski meteoroloji önündeki bat çıkı yaptılar. Ve 10 bin dolarlık Yalova belediyesine ödenmesi gereken para da ödenmedi.
15 Temmuz Cumhuriyet meydanında bulunan ve marina yanında ki faal olan iki iskele, 2006 yılına kadar Yalova Belediyesine tahsisliydi.
VERİLEN SÖZLER TUTULMADI.
Ancak bat çık haricinde, verilen sözler tutulmadı, Cumhuriyet meydanı, Osmanlı Parkı ve otopark alanlarının tamamı 2009 - 2014 yılları arasında Yalova Belediyesi tarafından yapıldı, ayrıca belediye, aylık 150 bin tl’ lik gelirden oldu.
SONRA NE OLDU ?
Sonrasında ise, İDO özelleştirildi, iskeleler firmaya geçti, biri kapatıldı, Yalovalı, alternatifsiz deniz ulaşımına mahkûm edildi. İskeleler, bilet ücretleri, insaflarına kalmış durumda. Milyonlarca liralık yatırımı yaptığımız, aylık gelirden olduğumuz, bir iskelemizin köreltildiği yetmezmiş gibi, fahiş bilet fiyatları kaderimiz oldu
TEK TABANCA KALINCA..?
İDO’nun en çok para kazandığı Hat Yalova’dır. Hava bozukluğundan etkilenmeyen tek iskele olduğu için hep çalışır. Bursa hattında sık sık seferler iptal edilir. Âmâ Yalova hattı resmen para basar. Fiyat belirlemede en büyük kalem maliyettir. Maliyeti fazla olan şeyden fazla para alınır. Düşünebiliyormuşsunuz 93 km’lik bir Bursa-Yenikapı hattında harcanan para çok iken, 45 lira al, 41 km.’lik daha ucuz maliyetli Yalova-Yenikapı hattında 93 lira al. Bu hangi mantığa sığar.
TEKEL
İDO’nun Yalova’ya hiçbir faydası yoktur. Onlar hep Yalova’dan almaya çalışıyor. Bursa’da rakip olarak BUDO vardır. Bir rakip olduğundan fiyatlarda fahiş fiyat uygulayamıyor. Yalova da rakip yok.
Aynı durum Topçular da çalışan arabalı vapurlarda var. Orda bir rakip olduğu için istediği fiyatı uygulamıyor. Onlar Yalova da para basıyor. Biz trafik ceremesini çekiyoruz. Dedi